Nemovo ApS satser på online markedsføring med SEO som hovedfokus. Foruden SEO arbejder vi med Google Ads, YouTube og remarketing på Facebook og Instagram.
Klikpriserne er tårnhøje i gulvbranchen og Facebook er generelt et dyrt medie at annoncere på. Til gengæld er Facebook en fantastisk platform at lave Remarketing på. Men nok om de andre markedsføringskanaler, dette afsnit handler nemlig om søgemaskineoptimering i en meget konkurrencepræget branche.
SEO eksperten Nicolai Sørensen står bag markedsføringen af Nemovo ApS.
Sådan griber vi SEO an i en konkurrencepræget branche
Nemovo ApS er et nyere gulvfirma. Som SEO ekspert ved man, at domænets alder og autoritet spiller en stor rolle. Da der ikke var det bedste grundlag, kigger man mod en længeresigtet strategi.
Step 1) god brugeroplevelse og konverteringsrate
For at kunne opnå topplaceringer og fastholde dem, skal ens hjemmeside have gode User Metrics. Google vægter brugeroplevelsen meget højt og hvis kunden ikke finder det de leder efter, men i stedet leder videre hos konkurrenten, så tæller det meget nedad. Finder de derimod det de leder efter, får vi et stort plus i bogen hos Google, og vi bliver derfor vægtet højt og placeret højere. Da designet var på plads og løbende blev konverteringsoptimeret, kunne vi fokuserer mere på næste skridt.
Step 2) skab godt SEO-indhold der matcher Google søgninger
Først skrev vi indhold til alle Nemovos ydelser. Da det var på plads, gik vi efter at skrive indhold til hovedsøgeordet “gulvafslibning” kombineret med lokale geografier. Vi udvalgte de 20 bedste byer ud fra data i Google Ads. Her vidste vi, hvilke byer der konverterede godt og hvor vi kunne få meget trafik fra. I dag har vi indhold til ca. 50 undersider omhandlende gulvafslibning og gulvfirma.
Step 3) Sørg for løbende kvalitetslinks og social listings
Godt indhold er et must, men det kan sjældent stå alene. Hvert fald ikke hvis konkurrencen er stor. Processen om at skaffe links blev startet og inden længe kunne vi nyde effekten af at rykke op på side 1 på Google. Det er en løbende process og man skal være varsom med hvem man lader linke til sit site. Foruden at få udgivet artikler på diverse medier, har vi også sørget for at der blev oprettet lokale profiler på fx Yelp.
Her er et eksempel på en artikel fra et medier: Se eksempel på en udgivet artikel om gulvafslibning
Her er et andet eksempel på et link fra en underside: Se eksempel på en underside hos Freetrailer
Her er et tredje eksempel fra et stærkt medie: Se artiklen hos Metal-supply.dk
Step 4) Fortsæt med step 2 og 3.
Det siger næsten sig selv. Det handler hele tiden om at gøre det bedre. Det gælder dog ikke om at lave så mange undersider som muligt, men i stedet om at have så god kvalitet som muligt.
Side 1 placeringer inden for 3 måneder
Inden for 3 måneder lå Nemovo ApS allerede på side 1 på søgeord såsom:
- Gulvafslibning Valby
- Gulvafslibning Holte
- Gulvafslibning Glostrup
- Gulvafslibning Søborg
- Gulvafslibning Virum
Efter 6 måneder kom Nemovo ApS op på “Gulvafslibning København”, som er vores primære søgeord.
Læs artiklen: 4 tips til at vælge det rigtige SEO bureau